Apr 22, 2010

Uus ulkoasu

Heidi anto linkin teemanmuokkaustyökaluun ja oli pakko ruveta säätää. Tulos oli tämä. Kissantassutaustainen (hankala sana muuten) sinivalkoinen blogi. Eilen illalla oli vielä musta blogi, mutta se oli vähän turhan masentava. Tämänhetkinen on tehty aikalailla perusmallien pohjalta, pelkää taustakuvaa ja värimallia on muutettu. Mä silti tykkään. Kissantassukuvioinen tausta kuvasta mun kissahulluutta, joka pääs taas keran valloilleen kun aloin lukea Soturikissoja. Valkoinen tausta on sitä mitä se on - yksinkertaisuutta. Eikä sinisissä yksityiskohdissakaan ole mitään sen kummempaa, ne vähän raikastaa tota yleisilmettä.
Samalla kun vaihdoin blogin ulkonäköä, päätin ettei tämä ole enää pelkkä SW-blogi. Voitte itsekin todeta sen bloginarkistoa vilkaisemalla. 33 blogimerkinnästä vain 15 ei koske Star Warsia. Se on melkein puolet.
Joten, tämä blogi tunnetaan edelleenkin nimellä Kadonneet sankarit, mutta kuvaus muuttuu oikeammanlaiseksi. SW-merkintöjä on ja tulee aina olemaan, mutta muistakin jutuistani kerron varmaan jonkin verran enemmän.

Voisinkin kertoa mitä eilen kävi kun lähdin koulusta.
Lähdin matikanluokasta portaikola ja pari mun luokkalaista poikaa kulki mun edellä. Sitten toinen niistä sanoi jotain tyyliin "On Milja kyllä kova jätkä". Kun ne huomas että olin kävelly niitten takan, ne pisti juoksuks. Mut nyt jälkeenpäin aatellen, ne kyllä ties että olin kävely niitten perässä.
Sit lähin portaita alas ja ekan portaitten mutkan jälkeen vastaan tuli pari kasiluokkalaista, jotka oli jo varmaa moikkaas mua, kun toinen nistä kompastu ja fletas. Ja sitten tää toine moikkas. Heit kun sen kaveri oli fletannu.
Sillon mulla ei enää pitäny pokka ja aloin nauraa kun kävelin poispäin. Ketäköhän nolotti eniten jäkeenpäin? Mua, meiänluokkalaisia vai nitä kaseja?

Ja sitten vähän juttua parodiasta. Monikaan täällä ei nyt varmaan tiedä mistä puhun, joten: SW-parodiat on tosi suosittuja ff.netissä ja ajattelin itsekin ruveta kirjoittaamaan sellaista. Luen ainakin kahta ja molemmat on tosi hyviä.
Ja keitä sitten mun parodiaanki kuuluu? No, ainakin iso läjä Star Wars-tyyppejä, mutta myös jonkin verran Harry Potter-, Indiana Jones-, The 39 Clues-, ElfQuest-, Batman- ja Soturikissat-tyyppejä. Ehkä vielä yks Pirates of the Caribbean-tyyppi, jos jaksan kirjottaa niin paljon. Eli yhteensä n. 50 tyyppiä. Jos siis pidän sen noin isona. Mutta aloitan ihan SW- ja SK-tyypeillä. Ja parilla (isolla) FlashForward-viittauksella.
Juttu lähtee sillee että mä ja Heidi löydetään mun huoneen seinästä portti toiseen ulottuvuuteen, jossa mun leluvalomiekka muuttuu oikeaksi. Ja Heidi saa multapurkin. Sitten kuvakulma siirtyy SK-kissoihin. Millie ja Harmaaraita on matkalla merelle ja nukahtaa autossa. Ne herää tän paikan käytävällä, mutta Harmaaraita ei herää ja Millie alkaa epätoivoisesti etsiä apua. Se löytää mut(loogisesti xD). Mä sitten sidon Harmaaraidan olkapään tukevasti(lukekaa manga niin tajuatte) ja jätän ne kahdestaan yhteen huoneeseen, missä on pari puskanoloista petiä. (Harmaaraitahan on villikissa, se ei varsinaisesti tykkää ihmisistä.) Millie nukahtaa ja jotenkin myös Tulitähti tupsahtaa paikalle. Se luulee Harmaaraidan kuolleen ja vaihtaa kieliä tämän kanssa viimeistä kertaa. Sitten mä tulen jälleen paikalle. Tällä kertaa kissahahmossa(kylläkyllä, olen animaagi) ja kerron kaiken tarpeellisen Millielle ja Tulitähdelle. Ja sitten kaivan pakastimesta lohta ja me syödään se kolmistaan Harmaaraidan heräämistä odotellessa.
Myöhemmin sinen tupsahtaa iso kasa SW-tyyppejä, ja siis ne herää vähä niiku FF:ssä sen tajuttomuuden jälkeen. Ja sitten myöhemin kun säännöt ons elvillä ja kaikkiea, niin alkaa kaikki hupi. Tanssipelejä, singstaria, rannallelähtö(ja Anakin surffaa), kaikkea hauskaa. Jossain vaiheessa kuitenkin pH ja Anakin riitelee pahasti, (todennäköisesti koska Ansku on kuullu et pH on Obin kaa, mut sehän ei oikeesti oo totta ku Obi on Satinen kaa.) ja sit pH heittää Anskua lasimaljakolla ja se särkyy sen kasvoille. Ja sit pH pakenee ja me tullaan paikalle. Heidi (joka siis on ihan pihkassa Anskuun) alkaa hätäillä mut mä rauhottelen sitä ja putsaan Anskun haavat. Ja siis tietenkään tän jälkeen Ansku ei haluu olla missään tekemisissä pH:n kanssa, joten Heidi rupee sen kanssa. Ja sit pH on ihan yksin.
Muihin ideoihin kuuluu mm. suklaan ja masennuksen välinen yhteys, Vader vs. Luke tappelu, angsti-Luke, joka viiltelee(pitäkää veitset kaukana siitä!) ja sen sellaista. Sekalaista ja mahdolisesti hauskaa. Ainiin, ja paljon sokerihumalaisia tapahtumia. Tai sokeri-/energiajuoma-/EDhumalajuttuja, sillä Heidi vetää energiajuomia ja Laura EDiä. Ja Laurasta puheenollen, mä pompsautan sen sinne sillee hienosti, jotenki. En osaa selittää. Sillä on luuta, ei muuta. Mulla on taikasauva, valomiekka ja kirjatykki, joka muuntaa kirjan siinä mainituiksi jutuiksi. Esim. Sarasvatin hiekkaa muuttuis jäävuoriks, hiekaks ja vedeks. Ja Heidillä on ainakin kevytsinko. Ja varmaan valomiekka.

Riittikö jo? xD

No comments:

Post a Comment